Monday 4 April 2011

02 kirja, jonka olen lukenut enemmän kuin kolme kertaa

Ensimmäisenä mieleeni tuli Pikku prinssi, yksi kaikkien aikojen suosikeistani. Luin Pikku prinssin ensimmäistä kertaa vasta joskus teini-iässä, mutta sen jälkeen se onkin kulkenut tiiviisti matkassani. Hyllyssä minulla on kirjasta ranskankielinen, englanninkielinen ja kaksi suomenkielistä versiota sekä Pariisista ostettu äänikirja, jossa on katkelmia tarinasta ranskaksi. Olen antanut kirjaa lahjoiksi ja lukenut sitä iltasaduksi. Usein luen kirjasta vain pienen pätkän, yhden luvun tai muutaman virkkeen, mutta on se joitain kertoja tullut luettua kannesta kanteenkin.


On varmasti myös joitain tyttökirjoja, jotka olen lukenut enemmän kuin kolme kertaa. Rakastin nuorena Taru Mäkisen Ninna-kirjoja, joista minulla on omanakin kirjaston poistomyynnistä ostetut Ninnan musta pilvi ja Ninnan sininen kevät, ne olen lukenut niin monta kertaa, etten pysy laskuissa mukana. Myös monet Tuija Lehtisen kirjat on tullut luettua kerta toisensa jälkeen, ainakin Ikkunaprinsessa ja Asvalttisoturi, jotka nekin löytyvät omasta hyllystä.



No comments:

Post a Comment